Karriär

Karriär

Arbeta hos oss på AB Mahol

Ekonomiassistent

Vi söker dig som är ordningsam och gillar siffror. Dina arbetsuppgifter består främst av kundreskontrahantering, leverantörsreskontra, löpande bokföring samt sammanställning och redovisning av månatlig moms, arbetsgivaravgifter och periodisk sammanställning. Vi arbetar i affärssystemet Visma Administration respektive Visma Lön där konteringsmallar är din vardag. Du kommer även att arbeta med löneredovisning och utbetalningar.

Vi ser en självgående person med stort fokus på ordning och reda. Du har en bakgrund inom ekonomi och har tidigare erfarenheter av arbetsuppgifterna. Du kommer jobba nära vår VD som idag har det övergripande ansvaret över redovisningen, där du kommer ta en allt större roll. Du kommer redovisa bolagets ekonomiska status för VD löpande under månaden, varav förståelsen för företagsekonomi är viktigt. Vidare kommer du arbeta med kund- och leverantörskontakt i fakturafrågor, vilket kräver en tydlig verbal förmåga. Vi befinner oss i kraftig tillväxt och arbetet kan för rätt person leda till tillsvidareanställning.

Utbildningsbakgrund
Ekonomutbildning eller motsvarande kunskaper
Goda PC-kunskaper.

Vi arbetar i Windows-miljö på arbetsplatsen.
Kunskap om affärssystemet Visma Administration samt löneprogrammet Visma Lön är meriterande.

Dina personliga egenskaper
AB Mahol är ett litet snabbväxande e-handelsbolag med idag 6 medarbetare, där vi jobbar i en positiv anda med hög servicenivå som mål. Du skall brinna för att lösa kunders problem, oavsett hur dessa uppkommit. Bra kundbemötande i alla situationer genomsyrar hela verksamheten, och du skall se möjligheter bortanför hindren, gilla att skratta och kunna ta människor för vad dem är. Du gillar fordon och känner att du lätt tar till dig nya saker, du gillar att jobba, ogillar att rulla tummarna och gillar dagar som inte är den andra lik med skratt och humor, då finns det hopp för dig hos oss!

Eftersom vi arbetar för jämn könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökande till den här tjänsten.

Språkkunskaper
Svenska – flytande i tal och skrift
Engelska – flytande i tal och skrift

Arbetsdrift
Enligt överenskommelse, vi ser gärna arbetsschema 3 dagar per arbetsvecka.

Körkortskrav
B-körkort

Arbetstider och omfattning
Timanställning med beräknad arbetstid 12 timmar per vecka (30%)
För rätt person finns möjlighet för tillsvidareanställning med provanställning 6 mån

Tillträde
Omgående

Ersättning
Timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-30.
Ansökan kan skickas till e-postadress; [email protected]

Observera att tjänsten kan tillsättas under ansökningsperioden, så vi ser gärna att du söker omgående om detta arbete passar dig.

Kontaktuppgifter för detta jobb
VD Marcus Holgerson, 0520-22 14 81, [email protected]